|
|
|
|
|
Foreningens vedtægter og CVR nr.
Vedtægter
Vedtægter for Bangsebro Grundejerforening:
-
Forenings navn er Bangsebro Grundejerforening, og omfatter beboere/ejere af ejendomme med adresse på Bangsebro Allé, Bangsebrovej, Blommehaven, Skovvænget, Vandværksvej og Æblehaven.
-
Det er forenings formål at virke for fastholdelse og styrkelse af lokalsamfundet i Bangsebro samt varetage lokalsamfundets interesser over for offentlige myndigheder og private institutioner. -
Der kan i foreningen optages et medlem pr. husstand i Bangsebro. Indmeldelse sker ved indbetaling af det til enhver tid fastsatte kontingent til foreningens kasserer. Over 1 års kontingentrestance medfører slettelse som medlem. Foreningen
kan ikke forpligtige det enkelte medlem økonomisk. Foreningens regnskabsår følger kalenderåret, ligesom kontingent opkræves pr. kalenderår. -
Generalforsamlingen
er foreningens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts. Indkaldelse til generalforsamling sker med 14 dages varsel ved bekendtgørelse på foreningens hjemmeside www.bangsebrogrundejerforening.dk, sociale medier (FB Bangsebro Grundejerforening) de 4 infostandere og ved skriftlig meddelelse på kontingentopkrævning. Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen og skal
indkaldes, når mindst 1/3 af medlemmerne skriftligt begærer det. Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal indeholde mindst følgende punkter: -
a)
Valg af dirigent -
b) Bestyrelsens beretning -
c) Regnskab -
d) Foreningens fremtidige virksomhed
-
e) Fastsættelse af kontingent -
f) Indkomne forslag -
g) Valg af bestyrelse -
h) Valg af revisor og revisorsuppleant -
i) Eventuelt -
Vedtagelser på en generalforsamling sker ved simpelt stemmeflerhed,
og en generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal. Ændringer af vedægterne kræver dog 2/3 flertal af de ved generalforsamlingens fremmødte stem-
meberettigede medlemmer. Afstemning skal ske skriftligt, hvis blot 1 medlem ønsker det. Hver fremmødt husstand har 1 stemme. Over det på generalforsamlingen passerede føres en
protokol. Forslag, der ønskes behandlet på en generalforsamling, må indgives skriftligt til formanden senest 7 dage før generalforsamlingen. Forslag om opløsning af foreningen kan kun finde sted
på en generalforsamling, hvor 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for. Herefter skal beslutningen godkendes med almindeligt flertal på endnu en generalforsamling, som skal holdes senest 14 dage efter sidste generalforsam- ling. Ved
opløsning af foreningen overgives foreningens midler efter generalforsamlingens nærmere bestemmelse til formål i overensstemmelse med foreningens formål.
6. Foreningens daglige anliggender varetages af en bestyrelse på 5 medlemmer med en formand, kas- serer, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer. 2 bestyrelsesmedlemmer er på valg på lige årstal, 3 på ulige årstal. Valg
af bestyrelsesmedlemmer og revisor sker på den ordinære generalforsamling, hvor der tillige vælges 2 bestyrelsessuppleanter samt 1 revisorsuppleant. Bestyrelsesmedlemmer og revisor vælges for 2 år af gangen. Suppleanter
vælges for 1 år. Bestyrelsen konstituerer sig selv på det første bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen. Bestyrelsen informerer medlemmerne om konstitueringen. Bestyrelsen fastlægger selv sin forretningsorden,
idet dog ingen beslutning i bestyrelsen er gyldig med mindre den er vedtaget af mindst 3 bestyrelsesmedlemmer. Ved stemmelighed er formand- ens stemme afgørende. Formanden er bemyndiget til – på bestyrelsens vegne at udpege
en eller flere personer fra be- styrelsen, som kan disponere over foreningens formue, herunder også disponering af foreningens midler via elektroniske bankprodukter. Bestyrelsens beslutninger indføres i en protokol, der underskrives
af de til mødet tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer. Vedtægter senest reviseret marts 2018.
CVR nr.
Foreningen er oprettet under frivillige foreninger i CVR registeret og har CVR nr. 36106808.
|
|
|